Існуючі програми профілактики підліткової наркоманії є гарним прикладом застосування системного підходу в області роботи з даною проблемою. Однак очевидно, що можливості системного підходу знижуються внаслідок неузгодженості форм, методів, стратегій і меж профілактичної роботи, проведеної представниками різних відділів центрів соціально - психологічної допомоги. Мається на увазі соціальний працівник, педагог і психолог.
Проблема профілактики наркоманії як соціального явища виникає, перш за все, на організаційному рівні, де необхідно вирішити ряд наступних завдань:
- визначити межі компетенції і зміст роботи соціального працівника, педагога, психолога;
- визначити сфери та методи взаємодії;
- встановити форми організації діяльності.
У своїй роботі соціальний працівник, педагог і психолог виконують кілька основних взаємодоповнюючих функцій:
- діагностика;
- збір і аналіз інформації;
- інформування;
- навчання;
- сприяння у вирішення соціальних та психологічних проблем;
- контроль (поточний і поетапний).
Таким чином, чітко простежується пряма кореляція між психологією, педагогікою та громадськими організаціями, яка може стати, як фундаментальною основою в боротьбі з наркоманією при вірному підході до організації, так і каменем спотикання, який закриє швидкий шлях до можливості вирішення глобальної проблеми.